کلیه و بیماریهای اورولوژیک

نوشته شده توسط:گروه مقاومت سلامت کشور | ۶ دیدگاه

کلیه  و بیماریهای اورولوژیک

کلیه ها چه کاری انجام دهید؟
کلیه لوبیا شکل اندام، هر یک در حدود اندازه یک مشت. آنها در نزدیکی وسط پشت، درست در زیر قفسه سینه، یکی در هر طرف ستون فقرات قرار دارد. کلیه دستگاه های بازفرآوری پیچیده است. هر روز، کلیه پردازش حدود 200 لیتر خون را به غربال کردن حدود 2 لیتر از مواد زائد و آب اضافی.مواد زائد و آب اضافی تبدیل به ادرار، که جریان را به مثانه را از طریق لوله به نام میزنای است. فروشگاه مثانه ادرار را تا زمانی که آزاد کردن آن از طریق ادرار کردن.

 
 

 کلیه ها مواد زائد را برداشت و آب از خون به تشکیل ادرار است. ادرار از کلیه ها به مثانه را از طریق حالب جریان است.

مواد زائد در خون از فروپاشی طبیعی مانند ماهیچه ها، بافت های فعال، و از مواد غذایی آمده است. بدن با استفاده از مواد غذایی برای تولید انرژی و خود و تعمیرات. پس از این است که بدن برداشته شود، آن را از مواد غذایی نیاز دارد، زباله ها به خون فرستاده شده است. اگر کلیه آنها را حذف کنید، این مواد زائد ساخت تا در خون و بدن صدمه بزند.

حذف واقعی از زباله رخ می دهد در واحدهای کوچک در داخل کلیه ها به نام نفرون است. هر کلیه حدود یک میلیون نفرون دارد. در نفرون، گلومرول که یک رگ خونی کوچک، یا مویرگی-ظ روز با لوله های کوچک جمع آوری ادرار به نام توبول است.کلافه (گلومرول) به عنوان یک واحد فیلتر کردن، غربال عمل می کند، و پروتئین های طبیعی و سلول ها را در جریان خون نگه می دارد، اجازه می دهد تا مایعات اضافی و مواد زائد را از طریق تصویب.تبادل شیمیایی پیچیده می گیرد، به عنوان مواد زائد و آب ترک خون و سیستم ادراری وارد کنید.

در نفرون (سمت چپ)، خون ریز درهم بافته شدن عروق با لوله های جمع آوری ادرار. هر کلیه در حدود 1 میلیون نفرون شامل است.

در ابتدا، لوله ها از ترکیبی از مواد زائد و مواد شیمیایی بدن می توانید استفاده کنید. کلیه اندازه گیری مواد شیمیایی مانند سدیم، فسفر و پتاسیم و آزاد آنها را به به بازگشت خون به بدن است. به این ترتیب، کلیه ها، تنظیم سطح بدن از این مواد است.توازن صحیح برای زندگی لازم است.

 

6 نظر

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه