آناتومی اعصاب

نوشته شده توسط:گروه مقاومت سلامت کشور | ۸ دیدگاه

آناتومی اعصاب

اعصاب را به سه گروه بر اساس جهت که سیگنال های انجام شده طبقه بندی شده است:
اعصاب آوران را انجام سیگنال ها را از نورونهای حسی را به سیستم عصبی مرکزی ، برای مثال از mechanoreceptors پوست .
اعصاب وابران را انجام سیگنال از سیستم عصبی مرکزی همراه نورونهای حرکتی به هدف خود عضلات و غدد .
اعصاب مختلط شامل هر دو آکسون های آوران و وابران، و در نتیجه انجام هر دو ورودی اطلاعات حسی و خروجی دستورات عضلات در همان بسته نرم افزاری است.

اعصاب را می توان به دو گروه بر اساس جایی که آنها را به سیستم عصبی مرکزی متصل طبقه بندی:
اعصاب نخاعی دارای پی بسیاری از بدن، و اتصال از طریق ستون فقرات به نخاع . آنها نامه شماره نامگذاریهای با توجه به مهره که از طریق آن، آنها را به ستون فقرات متصل شده است.
اعصاب جمجمه ای پی بخش هایی از سر، و اتصال مستقیم به مغز (به خصوص به ساقه مغز ) است. آنها معمولا اعداد رومی به آن ها اختصاص داده شده از 1 تا 12، اگرچه گاهی اوقات صفر عصب جمجمه شامل شده است. علاوه بر این، اعصاب جمجمه ای دارای نام های توصیفی است.

مقطع یک عصب

هر عصب از خارج توسط یک غلاف متراکم پوشیده شده بافت همبند ، epineurium . مبنا قرار دادن این لایه ای از سلول های صاف، perineurium است ، که به شکل یک آستین کامل در اطراف مجموعه ای از آکسون است. septae Perineurial گسترش به عصب و بقسمت های جزء تقسیم آن را به دسته های مختلف از الیاف. اطراف هر فیبر از جمله endoneurium . این شکل لوله ناگسستنی که از سطح نخاع به سطح که در آن سیناپس های آکسون فیبرهای عضلانی خود و یا به پایان می رسد در گیرنده های حسی است. این endoneurium متشکل از آستین داخلی از مواد به نام glycocalyx و خارجی، ظریف، توری بافی از الیاف کلاژن است. اعصاب همراه با همراه رگهای خونی ، از آنجا که سلول های عصبی از عصب نسبتا بالا مورد نیاز انرژی است. در داخل endoneurium، فیبرهای عصبی فردی توسط یک مایع کم پروتئین به نام مایع endoneurial احاطه شده است. endoneurium دارای خواص مشابه به سد خونی مغزی ، که در آن مولکول های خاصی از عبور از خون به مایع endoneurial مانع است. در این رابطه، مایع endoneurial شبیه به مایع مغزی و نخاعی در سیستم عصبی مرکزی است. در طول توسعه عصب ادم از تحریک عصب یا (جراحت)، مقدار مایع endoneurial ممکن است در محل تحریک را افزایش می دهد. این افزایش در مایع را می توان مشاهده neurography با استفاده از رزونانس مغناطیسی ، و به این ترتیب MR neurography می تواند تحریک عصبی و / یا صدمه شناسایی.

منیع : ویکی پدیا

8 نظر

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه