هموفیلی چیست؟

نوشته شده توسط:گروه مقاومت سلامت کشور | ۷ دیدگاه

هموفیلی چیست؟

هموفیلی یک گروه از اختلالات خونی به ارث برده است که در آن خون لخته می کند به درستی نمی باشد. هموفیلی تلفظ استاندارد بین المللی، همچنین به عنوان هموفیلی در انگلستان شناخته شده است، ترجمه های دیگر عبارتند از: hémophilie، hemofilie، hemofili، hemofilia، hämophilie، emofilia. ما املایی استاندارد بین المللی هدف از این بخش استفاده کنید.

خونریزی اختلالات به دلیل نقص در رگ های خونی، مکانیسم انعقاد، یا پلاکت های خون. فرد مبتلا ممکن است خونریزی خود به خود و یا به مدت طولانی تر از یک فرد سالم بعد از آسیب یا جراحی است.

مکانیسم انعقاد خون، یک فرایند که خون تبدیل از مایع به جامد، و شامل چندین فاکتورهای انعقادی است. مکانیسم تولید فیبرین زمانی که آن فعال است، که همراه با پلاگین پلاکت، خونریزی را متوقف.

هنگامی که فاکتورهای انعقادی گم شده و یا دچار کمبود خون می کند لخته لازم را نمی کند و خونریزی ادامه می یابد.

بیماران مبتلا به هموفیلی A یا B دارای یک نقص ژنتیکی که منجر به نقص در یکی از عوامل لخته شدن خون است.

ملکه ویکتوریا حامل بود و جهش به پسرش لئوپولد گذشت، و از طریق چند تن از دختران خود را به اعضای خانواده های سلطنتی اسپانیا، روسیه، و آلمان است.

Tsarevich الکسی نیکلایویچ، پسر نیکلاس II (روسیه) مبتلا به هموفیلی و از نوادگان ملکه ویکتوریا بود - راسپوتین بود در درمان هموفیلی خود را موفق، ادعا شده بود.

منبع :

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=fa&prev=/search%3Fq%3DHematology%26hl%3Dfa%26biw%3D1280%26bih%3D822%26prmd%3Dimvnsb&rurl=translate.google.com&sl=en&u=http://www.medicalnewstoday.com/sections/blood/&usg=ALkJrhg-rmz0zGBdqSTQxNcrZ8EDWwxD5g

7 نظر

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه